divendres, 27 de juny de 2014

新池からの手紙 (11)

- Hola Hank:

T'escric des d'Alcoi, he vingut a passar uns dies. Pensava, a les hores de tren, la raó d'haver-te fet objecte de les meues cartes. Crec que no n'hi ha. No la trobe. En tot cas aprofite i, ja que estic ací, revise alguna de les teues influències literàries, potser l'única: Yeats. Tinc un llibre del poeta irlandès amagat entre la pila de poesia que llegia d'adolescent, entre Martí i Pol, Machado, Cernuda i Hernández. Fa molts anys de tot això, però m'ha resultat curiós comprovar que ja aleshores assajava el meu primitiu sistema de subratllats (un, dos o tres asteriscos; doble traç traç, traç intermitent). He resseguit l'estela de l'interès, la meua sensibilitat per passatges ressaltats fa tant de temps. He trobat que m'agradava molt, per exemple, açò:

"And send imagination forth
Under the day’s declining beam, and call
Images and memories
From ruin or from ancient trees,
For I would ask a question of them all".
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...