dimarts, 29 de maig de 2012

Ryanair Estafa


Michael O'Leary, propietari de Ryanair.
-Farà uns 7 anys vaig agafar el meu primer vol amb Ryanair, un París-Girona que va resultar—per moltes raons prou conegudes pels usuaris de la companyia—el trajecte en avió més desagradable que he tingut mai. Vaig decidir no tornar a agafar cap més bitllet amb ells. Amb  l’obertura de la línia Alacant-Barcelona però, i donades les cada cop més abusives tarifes de Renfe, vaig decidir donar una segona oportunitat a la companyia aèria irlandesa. Una decisió de la qual me’n penedisc  profundament. 

La raó principal d'aquest nou encontre és l'abusiva taxa d'impressió física del bitllet, un muntant de 64,80€, més del doble del preu del vol. L'empresa s'excusa en l'acceptació de les condicions de compra però som molts els usuaris que, extraviant el comprovant o oblidant les condicions, no tenen més remei que combregar amb el frau de la companyia un cop s'hi troben a la terminal de l'aeroport. 

No és la primera estafa en qual incorre l'empresa, àmpliament coneguda per ser la més denunciada a España (només superada per les operadores de mòbil). Ja són coneguts i popularitzats els seus sobrecosts per equipatge o per fer servir determinades targetes de crèdit durant els pagaments. Ara, amb el frau de cobrar per imprimir el bitllet, Ryanair espera tornar a establir precedent en la seua cursa cap a la degradació dels drets dels viatgers. 

Michael O'Leary presentant el calendari eròtic de l'aerolínia 2011.
A principis de 2011, el Jutjat mercantil número 1 de Barcelona ja va  sentenciar que la pràctica de cobrar la impressió del bitllet era "abusiva i nul·la", entenent que entre les obligacions de qualsevol transportista figuren les de proveir els seus viatgers de documents de transport adequats. Com era d'esperar, la companyia va posar a funcionar la seua cort d'advocats, per a la qual no estalvien ni un cèntim, i després del recurs corresponent una instància superior va rebutjar la primera sentència, entre d'altres raons per no representar el cost de la denúncia una suma important. El conflicte està previst que termine al Tribunal Superior de Justícia de la Unió Europea. 

Mentrestant, Ryanair continua aplicant les seues pràctiques fraudulentes amb el beneplàcit d'autoritats i fins i tot amb un bon pessic dels nostres impostos en forma de subvencions, de les quals sangonegen quasi la meitat de les destinades al sector. El boicot i la denúncia són algunes de les poques armes que ens queden als consumidors, impotents davant el poder d'una companyia capaç de doblegar les institucions d'un Estat tan depenent del turisme com és el nostre. 

Al capdavall, Ryanair és un dels més clars exemples de companyia tòxica global, ideal nefast de pràctiques empresarials carronyaires. I si algú no li para els peus la desmesura pot arribar a extrems infrahumans. I no exagere emportat per la ràbia del moment. Com a mostra, el pròxim tripijoc que ja prepara la companyia, autoritzar els vols amb seients verticals. Increïble però cert. 

2 comentaris:

Sílvia ha dit...

Nunca mais Ryanair!!!

Jo estic amb tu. Crec amb el Boicot i el pense practicar!!! Son son ningú sense clients!!

Carmela ha dit...

com portem aquest tema???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...