divendres, 6 de gener de 2012

Escales, Patges i Regals


-Entre les moltes claus per entendre d'arrel l'alt nivell de xovinisme alcoià s'ha d'haver presenciat in situ, a banda de les festes de moros i cristians, la Cavalcada de Reis. Sí, que és la més antiga del món, que el seu desplegament de medis i l'acurat manteniment del detalls tradicionals de la seua estructura la fan única. A més, les jornades complementaries com la de la Burreta i les Pastoretes contribueixen a donar forma a la màgia del Nadal alcoià. 



Sense menystenir la resta dels rituals, de tot plegat em quede amb el costum del repartiment de regals a la Cavalcada per part dels tradicional patges, eixa barreja de donyet i tòpic huitcentista del que els alcoians entenien llavors com a negre


El negre és potser la mes forta icona, si més no, la que més profundament t'impacta quan ets una criatura de pocs anys: eixos llavis rojos i la cara pintada com de betum, eixe ésser misteriós que apareix en ramat junt als Reis Mags i que, armat d'una escala, perpetua a través dels ansiats regals eixe conte fantàstic de quan érem xiquets.

3 comentaris:

Judith ha dit...

M'encanta el Nadal i la nostra Cabalgata. La pena és que mai els Negres m'han pogut deixar els paquets a casa ja que vivia a la Zona Nord.
No estaria mal que el recorregut canviara cada any per a que tots els xiquets pogueren disfrutar d'aquesta emoció.
Una salutació.

Silvia MArco ha dit...

Jo ja l'he vist dues vegades i m'encanta!!!
Em fascina tot el que es mou al voltant dels reis per no trencar la màgia de la innocència!!!

holler3 ha dit...

El meu cosí de 10 anys es va assabentar aquestos Nadals de qui són els reis... i es va posar a plorar... És difícil no creure en els Reis Mags amb una Cabalgata tan real!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...