dijous, 3 de març de 2011

Dissabte de Casament

-Em van dir que vivia sola, que la van trobar als dos dies de morir. Caminava jo vestit per a un casament quan la van treure, vaig trigar uns quants segons en desxifrar la situació, al nostre cervell li costa més temps del normal identificar imatges estranyes, més encara quan són coses que tractem de soterrar al subconscient.

Em van dir que vivia sola. La primera cosa que em va sobtar va ser la furgoneta. No era ni una ambulància ni un cotxe de morts, era un vehicle blanc i espaiós, habilitat per transportar lliteres. En aquell precís instant estaven pujant una llitera de rodes, vaig poder escoltar el soroll dels ferros col·lidint, rodetes i engranatges que s'adapten a un riell per facilitar la tasca d'un portalliteres que ni tan sols portava bata, sí un guants fastigosament quirúrgics.

Em van dir que vivia sola, i quan el jutge ho va autoritzar ficaren les despulles dins una bossa blanca, i feta un fardell, un embalum que recorda llunyanament a una persona, la ficaren al furgó. La clau definitiva per interpretar l'escena me la va donar l'enterramorts, una d'aquestes persones ben vestides, de maneres embafosament educades, acostumat a tractar cada dia amb el dolor de la mort. L'enterramorts i el portalliteres xarràvem com si la cosa no anara amb ells. El paquet es va sacsejar lleugerament en tancar les portes.

Els veïns miràvem des de les finestres amb una barreja de tafaneria, fàstic i por.

3 comentaris:

Clidice ha dit...

El no ser que ens assimila a les coses. Imagino que pels que ho han de veure cada dia els cal blindar-se.

Busca qui t'ha pegat ha dit...

La setmana passada havia de demanar un certificat de defunció al Registre Civil per la feina i el funcionari em preguntà si treballava a una funerària.
No sé per què, la idea em va agradar.

#M# ha dit...

Blindar-se com dius Clidice o acostumar-se, que la meua iaia sempre diu que un s'acaba acostumant a tot.

Rasoir, jo m'ho faria mirar. Però ben pensant, com dius, tampoc no és tan greu, té el seu morbo.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...