dissabte, 2 d’octubre de 2010

Misantropia

-M'acostumen a agafar els atacs de misantropia alguns caps de setmana. Especialment aquells en què les lectures endarrerides se m'han acumulat damunt la tauleta de nit i decidisc passar-me tota una jornada tancat a casa llegint, propòsit que només trenque per eixir un moment a comprar el diari. Hui mentre em dirigia al quiosc anava pensant "em fa fàstic la gent". Els que més els guiris i els taxistes. També les criatures i els seus pares. De mala sort es pot considerar que estigueren esgotats els exemplars d'El País, diari de consum obligat dissabte donat que s'acompanya del Babelia. M'ha tocat caminar fins la Rambla amb la desagradable dosi de contacte amb el turista que això exigeix. I quan pensava que les coses no podien anar pitjor m'he trobar la Coixet, la mateixa Na Isabel Coixet. I és clar, he pensat "Quin fàstic de tia, cada dia està més grossa, cada dia s'assembla més a una de les seues infumables pel·lícules. I guaita, sempre figura que va parlant amb el mòbil, simula que té amics que li telefonen tothora però jo no m'ho crec, cap persona amb un bri d'enteniment malversaria un minut del seu cap de setmana parlant amb ella, escoltant eixa veu tan aguda i desagradable que té, imaginant per un moment la seua cara favament riallera i eixes ulleres de pasta que m'agradaria fer-li-les menjar".

Ja de vesprada, el gran mestre Toni Mendoza m'advertia d'una llegenda que encara no coneixia. Segons sembla, trobar-te la Coixet pels carrers de Barcelona o de qualsevol ciutat és sinònim de dolent presagi, malastrugança que indica que una desgràcia està a punt de succeir.

3 comentaris:

holler3 ha dit...

No esperava menys de Toni Mendoza...

Vent d Cabylia ha dit...

No m'estranya... me too!

#M# ha dit...

Si en el fons, un cop ja m'ha passat l'atac de misantropia no em sembla un personatge tan desagradable (personatge, no parle de les seues pel·lícules que em continuen semblant dolentes). Simplement, me la vaig creuar el dia i hora menys indicats.

Això sí, continue creient a peus juntetes en la teoria del mal presagi del mestre Mendoza.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...