dissabte, 21 de novembre de 2009

L'Espill de l'Ànima

-Per la morfologia de les cares es pot arribar a conèixer la personalitat de la gent. Marta és la nova cambrera del Filmax. És, a més, psicòloga i en aquest moments cursa un màster d’estudis avançats sobre aquesta teoria dels rostres que em comenta recolzada a la barra. Rossa, mitja melena arrissada, extravertida, alta i atractiva, enèrgica. Acaba d’aterrar a Barcelona i posa copes mentre mira de trobar una faena una mica més agraïda. Desconfie. Li dic que la seua teoria em sona a quiromància. És totalment científic, em diu. Es tracta de factors biològics i de l’acció constant de les nostres expressions facials característiques. La nostra personalitat va esculpint-nos poc a poc uns trets molt concrets, identificables i susceptibles de tipologitzar. És una teoria tan empírica i concloent com la grafologia, encara que menys estudiada.

Si això és cert, vaig pensar, podríem arribar a conèixer la gent sense necessitat d’entaular paraula. Se m’ocorren milers d’aplicacions, sobretot aquelles que es presenten útils de cara a seduir senyoretes. Caldria que algú publicara un manual de com entrar-li a les ties en funció de la cara que fan. Aleshores, li conteste, tu ja sabries quin tipus de tio sóc abans de parlar amb mi. Riu discretament, amb coqueteria. Més o menys, em respon. Bé doncs, que diu de mi la meua cara. Amb un encuriosit posat de rigor m’ analitza el rostre i a continuació diu: Pel volum i l’altura dels pòmuls, per la forma i mida de conca dels ulls, jo diria que ets una persona curiosa fins a extrems malaltissos. Tens parella? Ho dic perquè també veig que pobre d’aquell qui s’acoste a tu. Li faràs mal amb la teva impossibilitat patològica de mantenir els compromisos. Li faig un gest per aturar-la, crec que definitivament m’agraden més les relacions progressives.


3 comentaris:

Molon labe ha dit...

Bé, amb la descripció de "Tens parella? Ho dic perquè també veig que pobre d’aquell qui s’acoste a tu. Li faràs mal amb la teva impossibilitat patològica de mantenir els compromisos." ha inclós al 99% dels homes... com deia un amic meu "Deu ens lliuri dels que coneixen a la gent per com son i no pel que son..."

holler3 ha dit...

Aquesta teoria dels rostres explicaria perquè sóc el centre d'atenció de tots els bojos del món; se'm veu de lluny que sóc treballadora social... buffff!

Carmela ha dit...

llavors jo podria trobar també una explicació a perquè sòc doctorada cum laude en històries que no arriben en lloc, deu ser el serrell, el nas petit o els ulls grans no sé.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...