divendres, 6 de novembre de 2009

Crònica d'una Borratxera Anunciada

-Divendres. Dia H. Ha arribat el moment de demostrar que puc deixar l'alcohol. Després d'una setmana de faena, de màster, de compromisos, a la fi, el cap de setmana. Ha arribat el fred a Barcelona. Costa molt més alçar-se pels matins, remuntar les ressaques. Han desaparegut les minifaldilles rasparrús. Els carrers són més tristos.

Als fanals de l'Eixample pengen unes banderoles amb un retrat de Francis Bacon pintat per Zeng Fanzh. Hi porta una espècie de xai mort penjant de la mà. Casualment poc abans d'arribar a la feina m'he trobat un camió obert ple de carn d'animal mort. He pensat que era un senyal. No sé de què.

Tinc una sobrecàrrega de feina pel número de desembre de la revista: dues entrevistes, un perfil i un reportatge sobre sales alternatives de teatre que em porta de cap. En sortir he anat al gimnàs. L'alcohol m'engreixa i no aconseguisc perdre els cinc quilos que em sobren. Mig-hora a la sala de màquines i una classe d'spining. He sortir dutxaet i perfumat cap a les tres de la vesprada, amb el temps just per anar a menjar un plat de llentilles. A les quatre estava al dentista, la broma ha sigut més cara del que jo m'esperava: cent quaranta euros. Puto corcó! Estic arruïnat. Tanta festa i tant d'alcohol em té la butxaca totalment escurada.

A les sis de la vesprada entrava al màster. Lluís Vilalta, ex-director de publicacions del Grup Godó, ha vingut a impartir el seminari dels divendres sobre projectes professionals i periodisme. Ha començat molt malament però a la segona part ha remuntat. Poc després de les nou, ja fosc, he arribat a Aribau 3, ca Carmela-Paola. El sopar: truita de creïlles, xampinyons amb crema formatge i xoricets a la sidra. Menjant m'he fet una xicoteta una copa de lambrusco. Durant la tertúlia, quan escrivia aquestes línies, sense adonar-me, m'he trobat una litrona de vodka amb taronja a la mà.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...