dimecres, 16 de setembre de 2009

En aquest blog no es parla d'amor

A la Xatarrina

-Hi ha dos tipus de poetes: els elegíacs (Thànatos) i els que escriuen èglogues (Eros). Jo sóc dels primers, sense cap mena de dubte, d'aquells que descriuen primaveres un cop han arribat les rigors de la tardor. Ho sé, no és moment ara d'excuses de mal pagador. Una cosa cal que sàpigues abans, mai ningú no em va ensenyar a estimar, i molt menys a transformar-ho en paraules. Fa mesos que no torne a Estellés, ni a Hierro. Com també fa mesos que no parle dels bitllets de tren perduts entre les pàgines dels meus llibres de poesia. S'acaben les coses i la vida ens va omplint de pors quan en realitat ens hauria de buidar, d'alliberar.

Hui, desig. Ara que la pluja assassina l'estiu seria un bon moment per descriure l'harmoniosa mètrica que té la teua respiració quan dorms (calent, rítmica). És temps d'imposar les meues exigències: no vull tornar a dormir sol aquest hivern. No ho podria suportar. Em passaria segles sencers implorant una mica més de temps, alguna petita possibilitat de poder gaudir d'un instant de silenci al teu costat. Només m'interessa una pàtria, aquesta, la de les nostres petites coses, aquelles sense importància, tot allò que no mou muntanyes però que tanmateix existeix i ens sosté.

Pense, dic. El tacte d'una carícia somiada, la rutina de dos cosos que es busquen entre els llençols al bell mig d'una nit qualsevol. Completarien la llista centenars de coses que toquen de peus a terra; també aquelles frases solemnes que vam llençar-nos quan encara ni sabíem que ens arribaríem a conèixer. Són mostres, petits detalls agrupats, tots junts fan allò nostre.

Ets, segurament, la meua última oportunitat.

2 comentaris:

Silvia ha dit...

Ja no som una oportunitat, som una realitat. Perque estar amb tú es real per molt que de vegades no ho sembla.
Jo ja no tinc por a dir-ho.
Vull estar amb tú.

Silvia ha dit...

Avuí ho he tornat a llegir i m'he tornat a emocionar. Em fas sentir igual que fa un any i mig...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...