dissabte, 30 de maig de 2009

Eufòria

-Matina del 27 al 28 de maig, el Barça guanya la Lliga de Campions, tercer títol que tanca la millor temporada de la història del club. Eufòria als carrers, la gent ho celebra amb passió. Es reprodueixen els aldarulls, els mossos prenen Canaletes i Plaça Catalunya, centre neuràlgic de la celebració. Enfrontaments, carreres, boles de goma, indignació, brutalitat policial, vandalisme.

Arribat el moment, caminava jo de tornada a casa, foragitat del centre, en mig del soroll de les sirenes de la policia. I a mi, que mai m'ha agradat el futbol i que puc contar els partits que he vist amb els dits de les mans, vaig visualitzar un contenidor: Gris, enorme, solitari, dotat d'unes còmodes rodetes per transportar-lo. Sense pensar-ho més, vaig sol·licitar l'ajuda de tres xicots que caminaven pel carrer totalment vestits de blaugrana: Ei nois, ajudeu-me, anem a creuar el contenidor al mig del carrer... Ells cofois em van tirar una maneta amb molt de gust. Trenta segons més tard el carrer Casanova—crec recordar que era eixe—ja estava totalment tallat.

Un taxista ens va insultar. Unes xiques que passaven pel carrer ens van cridar gamberros o alguna cosa pitjor. Al matí següent, mentre arribava tard a la feina, em vaig preguntar per què? Encara no he trobat la resposta.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...