dilluns, 4 d’agost de 2008

Cultura Fem (el Meu Tresor)

-Acabe d'arribar a casa i estic particularment content. Quan tornava de la platja, a la vora d'un contenidor he trobat dues caixes. Dins hi havien prop de quaranta volums de literatura castellana; entre ells els clàssics de la novel·la (La Celestina, La Regenta, El Lazarillo, El Buscón, Novelas Ejemplares, Baroja, Unamuno i un llarg etcètera), del teatre (Lope, Calderón, Tirso, de Rivas, Zorrilla), de la poesia (mística, épica, barroca, romàntica, etc.) i fins i tots alguns volums d'assaig tan remarcables com els escrits de Larra. Un autentic botí de valor incalculable. Tapes dures, enquadernació de col·leccionista, pròlegs amb edicions crítiques i tot en perfecte estat; només amb una fina capa de pols al damunt. He sigut molt afortunat. Altres han passat per davant, o fins i tot han escorcollat les caixes, i no ha sabut apreciar tot el valor que hi havia dins. Ara, el tresor passarà a formar part de la meua biblioteca. Les obres que tinc repetides les regalaré.


2 comentaris:

Bibliófilo alcoyano ha dit...

El fet de trobar llibres dins de un contenidor no és, desgraciadament extrany, per la qual cosa jo he tornat més d'una vegada a casa carregat. De vegades sols hi ha que fixar-se una mica.
Salutacions.

#M# ha dit...

Ja ho crec. Jo sempre que hi han llibres prop d'un contenidor m'hi fixe, però una troballa tan gran és encara més sorprenent. Em sembla absurd llançar tota una col·lecció sencera, tot i que només siga pel valor que tendria en qualsevol llibreria de vell.

La gent veurà el que fa. A mi em va alegrar el dia.

Salutacions.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...