dissabte, 12 de juliol de 2008

Les Epístoles de Terra Santa: La Nit del Sabath

-Són vora les dos del matí i un helicòpter sobrevola el barri àrab on es troba l'hotel. Amb un llum escorcolla un dels molts cementiris que hi han entre la Vall de Josafat i el Mont de les Oliveres. Com que tinc la maledicció del gat i no em puc estar parat, em calce i isc a veure que ha passat. L'home de recepció em diu que no és res important, ja deu estar acostumat. De totes formes vull veure-ho amb els meus ulls. M'aprope el necessari, des dalt del turo es veu tota la jugada. El llum de l'helicòpter dóna suport des de l'aire a una cinquantena de policies que busquen alguna cosa entre les tombes. Sembla l'escena d'una pel·lícula d'acció. Hi han una vintena de patrulles de la hiper-militaritzada policia israelià, gossos, llanternes, el transit aturat. El barri es troba pràcticament sota setge. Em vaig al llit sense saber exactament el que ha passat. Quan el muetzí canta vora les quatre del mati, encara no m'he pogut dormir.

Hui he trobat la següent noticia:

(Euronews.net) "Estado de alerta máxima hoy en Jerusalén después del tiroteo registrado ayer en la parte oriental de la ciudad ocupada y anexionada por el Estado hebreo en 1967, un acto considerado por las autoridades israelíes como un atentado en el que dos policías han sido heridos.
Las fuerzas de seguridad israelíes desplegaron anoche un importante contingente para intentar localizar al hombre que abrió fuego contra los policías. Hoy, siguen rastreando varios sectores de la capital, así como localidades palestinas limítrofes para intentar encontrar al agresor al que, pese a las imágenes de una cámara de vídeo, no han conseguido identificar.
El ataque tuvo lugar en la llamada Puerta de los Leones, una de las que da acceso al casco antiguo. El agresor disparó contra los policías desde un cementerio musulman contiguo, hiriendo a uno de los agentes en la cabeza y al otro en el pecho
."
Aquest mati he caminat per aquestos espais (el cementiri, la Porta del Lleons) sense saber que havia passat. Tanta policia m'ha semblat normal.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...