dimecres, 14 de maig de 2008

Ganivet, Pernil i Vacances

-L'altre dia, dilluns concretament, quan arribava a casa a les huit i mitja del matí, vaig aturar-me abans d'anar al llit per tallar una mica de pernil del cuixot ibèric que vam comprar el meu company de pis i jo. Com era d'esperar, per culpa de la borratxera el ganivet se'm va escapar i em vaig fer un bon tall al dit índex, el dit d'assenyalar.

Tal dia com hui, fa seixanta anys, el lider sionista d'aquell moment, David Ben-Gurión, proclamava l'Estat d'Israel hores abans de que expirara el mandat britànic a la zona. El nou país no va tenir temps per a celebracions; el dia següent, una coalició de països àrabs declarava la guerra al nou Estat. Després de 15 mesos de conflicte, entre 600.000 i 900.000 àrabs van haver d'emigrar de la terra que els va veure nàixer. Els conflictes es van repetir al 1956, 1967 i 1973, i encara hui es manté una guerra diària entre Israel i els territoris que l'envolten.

Seixanta anys després, l'Estat d'Israel és una democràcia consolidada i el seu index de desenvolupament és el més alt de la zona, situant-se al lloc 23 del món. Com que no té estat, la població àrab de la zona, el poble palestí, no es troba als index globals, tot i que es calcula que la corrupció i el subdesenvolupament presenten nivells d'escàndol. L'ONU situa Palestina al lloc 106 dels 177 països que estudia.

Amb el dit index sagnant i embolicat amb paper de cuina barat, vaig continuar amb la feina de mutilar el cuixot. La fam que tenia per culpa de la ressaca imminent em feia devorar a mos rodó els enormes trossos de pernil que anava tallant. No vaig tardar molt més en fer-me el segon tall al dit gros, el dit més important de la mà. Com que no estem preparats per ferides a casa meua i no tenim ni un trist pot de iodo, em vaig llitar amb les ferides obertes embolicades amb una rudimentària bena feta de paper de cuina barat.

Tota aquesta setmana he tingut les ferides mal curades, amb tota la coentor. És hora d'anar pensant en comprar els bitllets per a les meues vacances.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...