dimecres, 9 d’abril de 2008

Epístola del Mig Any

Avui s'acompleixen 6 mesos des de la meua arribada Barcelona. No és molt temps i, jutjant-ho fredament, no estic tan malament. Quan vaig arribar em plantejava una sèrie d’objectius, la major part dels quals ja s’han assolit. Treballe com a redactor, a una redacció de continguts culturals, i si no fos per que només estic a mitja jornada podria dir que és un bon treball. Sembla que ja he passat el període de prova, i si algun ensurt no ho canvia, puc contar amb relativa estabilitat. És un gran plaer treballar fent allò que m’agrada, és un consol que alleugera la difícil tasca de sentir el despertador tots els matins.

Malgrat tot, per estalviar i sobreviure dignament estic obligat a mantenir dues feines, la qual cosa m’exprimeix anímica i intel·lectualment. La bruta feina de la multinacional estadounidenca em destorba i em distrau. Si no hi malgastara tant de temps fent aquest treball suplementari, podria dedicar-li més temps a corregir tots els errors que comet al meu treball seriós. Arribats a aquest punt, és el moment de clarificar si és millor ser un bon periodista pobre, o un mal periodista amb diners i sense temps lliure per gastar-los.

Per tant, dia de reflexió: Què he fet? Quins objectius em plantege de cara a l’altra meitat de l’any? On vull estar dintre de sis mesos més?... Mentre reflexione, se m'ocorre d’organitzar una festa per celebrar-ho. Dit i fet:

"Benvolguts xiquets i xiquetes:
Avui és dia de felicitar-me. Però tranquils, no és el meu aniversari (als despistats us recorde que és al juny, perquè no se us passe com jo he oblidat aquesta setmana el d’Alícia). La celebració té a veure amb què hui, dia 9 d’abril, acomplisc 6 mesos d’estada a Barcelona. I com que estic molt feliç ací amb el civisme, l’AVE, la sequera i aquestes coses, doncs he pensat que aguantar tant de temps als catalans ben que mereix una festa. Per això mateix, us convide a tots i totes a una petita velada commemorativa que tindrà lloc al meu humil apartament el proper dissabte. Ja sabeu: café-licor, picadeta i alguna sorpresa. Confirmada assistència dels ravaleros de la Cutxipandi de la Calavera, Absentor i altres tòpics dels bestiari barceloní.
No falteu i ja sabeu, no feu res que jo no faria"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...